Skip to main content

Ομαδοποίηση πελατών: Ανεβάστε την προώθηση της διαφήμισής σας σε άλλο επίπεδο!

Στο σημερινό κόσμο του μάρκετινγκ και της διαφήμισης, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να στοχεύσετε τους σωστούς ανθρώπους με το σωστό περιεχόμενο.
Η χρήση pixel και cookies, ειδικά μετά τις πρόσφατες αλλαγές στο IOS, για τη δημιουργία πωλήσεων με καλές αποδόσεις, δεν λειτουργεί πλέον σωστά.
Τα ποσοστά μετατροπής μειώνονται σε όλους τους τομείς και το κόστος ανά απόκτηση πελάτη αυξάνεται ραγδαία.
Ωστόσο, μπορεί να υπάρχει μια λύση σε όλο αυτό το χάος – Δημιουργία ομαδοποιήσεων πελατών χρησιμοποιώντας πρωτογενή δεδομένα.
Τα πρωτογενή δεδομένα είναι το ισχυρότερο εργαλείο για να στοχεύσετε τους πελάτες σας.
Σε αντίθεση με τα δεδομένα τρίτων που συλλέγονται από pixel και cookies, τα πρωτογενή δεδομένα τραβιούνται απευθείας από το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σας και είναι πολύ ανώτερα από τις εναλλακτικές πηγές δεδομένων.
Είναι ακριβή, λεπτομερή και δεν επηρεάζονται από αλλαγές όπως οι ενημερώσεις IOS.
Η χρήση αυτών των δεδομένων για τη δημιουργία ακριβούς, σχετικού κοινού σε όλα τα κανάλια μάρκετινγκ και διαφήμισης, είναι επί του παρόντος ο καλύτερος τρόπος για να νικήσετε τις αλλαγές IOS και να βγείτε στην κορυφή και πρέπει να τα έχετε για κάθε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου.
Υπάρχει ακόμα ένα πρόβλημα- πώς αποφασίζουμε ποιον από τους πελάτες μας θέλουμε να στοχεύσουμε για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα;
Κάναμε την έρευνα για εσάς και σας βρήκαμε τις 3 πιο συχνά προτεινόμενες ομαδοποιήσεις για να τις χρησιμοποιήσετε στην διαφήμιση και στο μάρκετινγκ.

Πελάτες που είναι πιθανόν να αγοράσουν σύντομα.

Όταν μιλάμε για ποιους πελάτες να στοχεύσουμε, ένα από τα πιο δύσκολα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πότε οι πελάτες μας είναι πιο πιθανόν να αγοράσουν ξανά. Στοχεύστε τους πελάτες σας πολύ σύντομα και θα σπαταλήσετε χρήματα σε εμφανίσεις και κλικ.
Στοχεύστε τους πολύ αργά και μπορεί να βρουν άλλο μέρος για να κάνουν τις αγορές τους.
Αυτό σημαίνει ότι για τη διατήρηση των πελατών, ο συγχρονισμός είναι το κλειδί.
Εδώ είναι η λύση- Δημιουργήστε μια ομάδα πελατών που αγόρασαν αρκετές φορές από το e-shop σας και στοχεύστε τους με βάση τη μέση συχνότητα επαναγοράς τους.


Η μέση συχνότητα επαναγοράς είναι ένας καλός όρος για τον μέσο αριθμό ημερών που χρειάζεται ένας πελάτης για να κάνει μια πρόσθετη αγορά.
Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης ήταν να κάνει την δεύτερη παραγγελία του μετά από 40 μέρες και την Τρίτη του παραγγελία μετά από 30 μέρες, ο μέσος όρος συχνότητας επαναγοράς του θα ήταν 35 μέρες.
Με αυτές τις πληροφορίες, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι στοχεύουμε τους σωστούς ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή, κάθε φορά.
Μπορούμε να στοχεύσουμε κάθε μεμονωμένο πελάτη τη στιγμή που είναι πιο πιθανό να αγοράσει ξανά, με βάση τη μέση συχνότητα επαναγοράς.
Οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε αυτούς τους πελάτες μπορούν να προβάλλουν νέες συλλογές ή προϊόντα, έναν κωδικό κουπονιού ή μια απλή ώθηση για να τους εμπλέξετε εκ νέου με το e-shop σας.
Σημειώστε ότι η συχνότητα επαναγοράς ποικίλλει από πελάτη σε πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι ο διαφημιστικός χρόνος πρέπει να ταιριάζει με την αγοραστική συμπεριφορά του κάθε πελάτη.

Προϊόντα που είναι πιθανόν να αγοραστούν σύντομα.

Ακολουθεί μια άλλη λύση για το ίδιο πρόβλημα κατανόησης, του πότε να επαναστοχεύσετε τους πελάτες σας.
Ωστόσο αυτή η ομαδοποίηση το πηγαίνει σε άλλο επίπεδο – Αντί να επικεντρωθεί μόνο στο πότε ο πελάτης είναι πιθανόν να αγοράσει ξανά, ας καταλάβουμε ποιο προϊόν είναι πιθανό να αγοράσει.
Πολλές διαδικτυακές επιχειρήσεις διαθέτουν προϊόντα που αγοράζονται πολλές φορές. Αυτά είναι συνήθως, αλλά όχι αποκλειστικά, αλλοιώσιμα προϊόντα, τα οποία επαναγοράζονται περιοδικά από τους ίδιους πελάτες, ξανά και ξανά.
Αυτά τα προϊόντα μπορεί να περιλαμβάνουν περιποίηση δέρματος, τρόφιμα και ποτά, ρούχα, είδη καθαρισμού και πολλά άλλα.
Η κατανόηση του πότε να στοχεύσετε ξανά τους πελάτες σας με αυτά τα προϊόντα, είναι ίδια με πριν – κατανοώντας την μέση συχνότητα επαναγοράς.
Εάν ο Daniel αγοράζει πάνες από το e-shop σας, τότε αγοράζει ξανά μετά από 3 μήνες και στη συνέχεια μια Τρίτη φορά μετά από πλέον 2 μήνες, μπορούμε να καταλάβουμε ότι ο Daniel αγοράζει πάνες κάθε δυόμιση μήνες, κατά μέσο όρο.
Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, μπορούμε να δημιουργήσουμε ομάδες πελατών που στοχεύουν σε πελάτες που αγοράζουν ορισμένα προϊόντα ξανά και ξανά, όταν είναι πιο πιθανό να τα αγοράσουν ξανά.
Σημειώστε ότι το κάθε προϊόν έχει τη δική του συχνότητα επαναγοράς.

Κορυφαίοι πελάτες.

Μια άλλη ερώτηση που προκύπτει όταν συζητάμε για την στόχευση, είναι σε ποιον από τους πελάτες μου θα πρέπει να επενδύσω τα διαφημιστικά μου κεφάλαια. Μπορούμε να κερδίσουμε περισσότερα από τη στόχευση ενός συγκεκριμένου τύπου συμπεριφοράς πελατών; Κατά την γνώμη μας η απάντηση είναι ναι!
Η ομάδα «Κορυφαίοι πελάτες» αποτελείται από πελάτες με μια ή περισσότερες από 3 συμπεριφορές αγορών-

  1. Πελάτες που αγοράζουν με υψηλή μέση παραγγελία.
  2. Πελάτες που ξόδεψαν πολλά χρήματα στο e-shop σας κατά τη διάρκεια της ζωής τους.
  3. Πελάτες που αγόρασαν πολλές φορές


Έτσι δημιουργείτε η ομάδα των καλύτερων πελατών σας.
Επειδή είναι οι πελάτες που αγόρασαν αρκετές φορές στο παρελθόν ή ξόδεψαν πολλά χρήματα για τα προϊόντα σας,  η επανα-στόχευση τους συνήθως θα οδηγήσει σε υψηλότερο ποσοστό μετατροπής και μεγαλύτερες παραγγελίες.
Μπορούμε επίσης να δημιουργήσουμε ένα Lookalike ή παρόμοιο κοινό με αυτήν την ομαδοποίηση, για να αναζητήσουμε νέους πελάτες που έχουν παρόμοια συμπεριφορά αγορών με τους καλύτερους πελάτες σας.
Εν κατακλείδι, η χρήση αυτής της ομαδοποίησης τόσο σε διαφημίσεις νέας επισκεψιμότητας όσο και σε διαφημίσεις remarketing, θα σας βοηθήσει όχι μόνο να φέρετε πελάτες υψηλού δυναμικού, αλλά και να τους κάνετε να αγοράζουν ξανά και ξανά.

Πώς να δημιουργήσετε ομαδοποιήσεις πελατών.

Η δημιουργία αυτών των ομαδοποιήσεων πελατών μπορεί να γίνει εξάγοντας τα δεδομένα πελατών σας σε φύλλα excel και φιλτράροντας τα με βάση τα διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως πότε αγόρασαν ή πόσα ξόδεψαν σε κάθε παραγγελία.
Αυτές οι λίστες μπορούν στη συνέχεια να εισαχθούν στο Facebook και στο Google, για να χρησιμοποιηθούν ως κοινά στις καμπάνιες σας.
Να θυμάστε ότι απαιτείται να ενημερώνετε με μη αυτόματο τρόπο αυτές τις λίστες μια στο τόσο, καθώς δεν ενημερώνονται αυτόματα. Συνίσταται να το κάνετε περίπου κάθε 2-3 εβδομάδες.
Μπορεί να είναι χρονοβόρο, αλλά σίγουρα αξίζει τον κόπο.
Ωστόσο, εάν έχετε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο αυτοματισμού για να δημιουργεί έξυπνα τις ομαδοποιήσεις πελατών για εσάς, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.
Η AdScale προσφέρει μια εύκολη και αυτόματη λύση για τη δημιουργία ομαδοποιήσεων.
Αντί να εξάγει λίστες και να τις διαχειρίζεται με μη αυτόματο τρόπο, η πλατφόρμα Adscale τραβά αυτόματα όλα τα δεδομένα σας και δημιουργεί έτοιμες ομαδοποιήσεις κοινών με κορυφαίες επιδόσεις για να διαλέξετε, συμπεριλαμβανομένης της ομαδοποίησης «Συνδυασμός κορυφαίων πελατών» και της ομαδοποίησης «Πελάτες που είναι πιθανόν να αγοράσουν».
Αυτά τα τμήματα ενημερώνονται σε καθημερινή βάση, διασφαλίζοντας ότι κάθε νέος πελάτης προστίθεται αυτόματα.
Εάν θέλετε να δημιουργήσετε τη δική σας ομαδοποίηση- μπορείτε να το κάνετε χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα δημιουργίας κοινών. Είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και σας επιτρέπει να δημιουργήσετε πολύ συγκεκριμένα και εξατομικευμένες ομαδοποιήσεις.


Τέλος η νέα ομάδα πελατών μεταφορτώνεται αυτόματα στον business manager του Facebook και στον Google Adwords λογαριασμό και είναι διαθέσιμο για χρήση στο e-mail και SMS Marketing.

Συμπέρασμα.

Συζητάμε τα πλεονεκτήματα της χρήσης ομαδοποιήσεων πελατών και τον τρόπο με τον οποίο προσφέρουν μια εναλλακτική επιλογή στόχευσης με τις πρόσφατες αλλαγές IOS.
Όταν γίνεται όλο και πιο δύσκολο να στοχεύσετε σωστά τους πελάτες σας και να αναζητήσετε νέους, οι ομαδοποιήσεις πελατών πρωτογενή δεδομένων γίνονται μια απαραίτητη λύση για οποιοδήποτε e-shop.

Συχνές ερωτήσεις.

  1. Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση ομαδοποιήσεων πελατών;

    Οι ομαδοποιήσεις πελατών χρησιμοποιούν τα δεδομένα του καταστήματος σε αντίθεση με τα δεδομένα pixel ή cookies, καθιστώντας τα πολύ πιο αξιόπιστα και με καλύτερη αποτελεσματικότητα.

  2. Πρέπει να τα χρησιμοποιήσω όλα;

    Θέλετε επιλεγμένες ομαδοποιήσεις με βάση τον τύπο και τη συμπεριφορά των πελατών σας. Κάθε e-shop προσφέρει μια διαφορετική γκάμα προϊόντων και έχει διαφορετικούς τύπους πελατών. Αυτό σημαίνει ότι διαφορετικές ομαδοποιήσεις μπορεί να λειτουργούν καλά για διαφορετικά e-shops.

  3. Ποιο είναι το όφελος από τη χρήση ενός εξωτερικού εργαλείου για τη δημιουργία ομαδοποιήσεων πελατών;

    Η δημιουργία ομαδοποιήσεων πελατών με μη αυτόματο τρόπο απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια, καθώς και κατανόηση του τρόπου ομαδοποίησης των πελατών με βάση τις συμπεριφορές αγορών. Ενώ σίγουρα αξίζει τον κόπο να βελτιώσετε τα αποτελέσματά σας, η χρήση ενός εξωτερικού εργαλείου για την αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας θα σας εξοικονομήσει πολύ χρόνο και δεν θα απαιτήσει καμία προηγούμενη γνώση.
    Η Adscale μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία δημιουργίας ομάδων, καθώς και έτοιμες ομάδες πελατών υψηλής απόδοσης χρησιμοποιώντας το εργαλείο επιχειρηματικής ευφυΐας της.

  4. Υπάρχουν ειδικές απαιτήσεις για τη δημιουργία μιας ομαδοποίησης;

    Ναι – το e-shop σας πρέπει να έχει κάποια δεδομένα για να ομαδοποιήσει τους πελάτες σας. Όσο περισσότερα δεδομένα πελατών και παραγγελίες έχετε, τόσο πιο μοναδικές ομάδες μπορείτε να δημιουργήσετε.