Skip to main content
first party data ads

Πώς οι first-party data διαφημίσεις μπορύν να τριπλασιάσουν τις πωλήσεις σας

Εισαγωγή

Μια μελέτη της Boston Consulting Group, μιας από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες στον κόσμο, διαπίστωσε ότι οι μάρκες που εφάρμοσαν διεξοδικά πρωτογενή δεδομένα στις διαδικασίες διαφήμισης και μάρκετινγκ αύξησαν τα έσοδα έως και τρεις φορές!

Τι είναι λοιπόν η διαφήμιση πρωτογενών δεδομένων και πώς λειτουργεί;

Τύποι δεδομένων

Αρχικά, ας κατανοήσουμε ποιοι τύποι δεδομένων υπάρχουν:

  • Πρωτογενή δεδομένα – είναι τα δεδομένα μου. Θα τα αναλύσουμε παρακάτω
  • Δευτερογενή δεδομένα – είναι τα δεδομένα μας, για παράδειγμα όταν εσύ κι εγώ μοιραζόμαστε μεταξύ μας και επωφελούμαστε από τα πρωτογενή δεδομένα του άλλου.
  • Τριτογενή δεδομένα – είναι τα δεδομένα τους. Αυτά είναι τα δεδομένα κάποιου άλλου που τα χρησιμοποιώ.

Η πιο κοινή χρήση μέχρι σήμερα είναι, φυσικά, τα τριτογενή δεδομένα. Πώς λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Facebook; Για παράδειγμα: όταν εισέρχεστε σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, ο ιστότοπος μεταφέρει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, όπως ποια προϊόντα είδα, τι πρόσθεσα στο καλάθι κ.λπ. Το πρόγραμμα περιήγησης στέλνει τα δεδομένα στο Facebook και το διαφημιστικό του σύστημα χρησιμοποιεί τις πληροφορίες με δύο τρόπους:

  • Με στοχεύει ως κοινό επαναληπτικού μάρκετινγκ για τον ιστότοπο που περιηγήθηκα,
  • Με στοχεύει ως νέο κοινό για τους ανταγωνιστές του καταστήματος που περιηγήθηκα

Στην πράξη, όλοι οι ιστότοποι συνεισφέρουν τις πληροφορίες τους στο Facebook, ανταγωνιζόμενοι για το ίδιο κοινό.

Πρωτογενή δεδομένα

Ορίζουμε τα πρωτογενή δεδομένα ως δεδομένα που οι επιχειρήσεις μπορούν να συλλέγουν απευθείας από τους καταναλωτές. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την πρόθεση των πελατών να αγοράσουν για να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών. Οι προελεύσεις πρωτογενών δεδομένων περιλαμβάνουν τη συμπεριφορά περιήγησης στον ιστότοπο μιας εταιρείας, το ιστορικό συναλλαγών παραγγελιών, τα δεδομένα πελατών και τις πληροφορίες προϊόντων.

Τα πρωτογενή δεδομένα προέρχονται από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ως εκ τούτου, είναι ο πιο πολύτιμος τύπος πληροφοριών που μπορείτε να συλλέξετε. Σας βοηθά να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των πελατών και να προσδιορίσετε τα αγοραστικά πρότυπα. Επομένως, τα πρωτογενή δεδομένα είναι πιο ακριβή από τα δεδομένα τρίτων.

Ας υποθέσουμε ότι βάζουμε τους τρεις τύπους σε ένα γράφημα, ένας άξονας του οποίου έχει την ποσότητα των δεδομένων και ο άλλος άξονας το επίπεδο ακρίβειας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα διαπιστώσουμε ότι τα τριτογενή δεδομένα είναι τα μεγαλύτερα από άποψη ποσότητας αλλά τα λιγότερο ακριβή, ενώ τα πρωτογενή δεδομένα είναι μικρότερα αλλά πολύ πιο ποιοτικά και ακριβή.

first party data

 

Προσεγγίζοντας έναν κόσμο χωρίς cookies σύντομα, η διαφήμιση στο Facebook και το Google γίνεται όλο και περισσότερο ένα μαύρο κουτί. Ο μόνος τρόπος για να διαφημίσετε με ακρίβεια και να νικήσετε τον ανταγωνισμό είναι να χρησιμοποιήσετε δεδομένα που είναι μόνο δικά σας.

Τα δεδομένα των πελατών σας, τα προϊόντα σας, οι παραγγελίες σας, βασικά όλα τα δεδομένα που έχετε στον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου σας, δεδομένα που δεν διαθέτουν η Google και το Facebook επειδή δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου σας. Είναι επίσης δεδομένα που δεν διαρρέουν σε κανέναν ανταγωνιστή.

Χρησιμοποιώντας σωστά τα πρωτογενή δεδομένα, μπορείτε να δημιουργήσετε στοχευμένες διαδικασίες διαφήμισης και μάρκετινγκ με εξατομικευμένες προτάσεις αξίας με βάση μια εις βάθος ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των αγοραστικών μοτίβων.

Χρήση των πρωτογενών δεδομένων στην διαφήμιση

Τέσσερα βασικά στοιχεία θα πρέπει να αποτελούν μέρος κάθε διαφημιστικής καμπάνιας που βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα:

  1. Τμηματοποίηση του κοινού – αυτή είναι η βάση για τη δημιουργία ομοιογενών ομάδων με κοινούς παρονομαστές που μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω της εξατομίκευσης στο μάρκετινγκ.
  2. Σχετικές προτάσεις αξίας – επιτρέποντας υψηλή αφοσίωση πελατών. Το κόλπο δεν είναι μόνο σε ποιον να προσφέρετε, αλλά τι να προσφέρετε και πότε να προσφέρετε.
  1. Χρήση τεχνολογιών ανάλυσης και μηχανικής μάθησης για την παραγωγή εξατομικευμένων εμπειριών πελατών. Οι επιχειρήσεις δεν συνειδητοποιούν πόσος χρυσός βρίσκεται στα δεδομένα τους.
  2. Διακαναλικό μάρκετινγκ – η δυνατότητα διαχείρισης της διαδικασίας και κοινής χρήσης των δεδομένων μεταξύ όλων των κύριων καναλιών μάρκετινγκ με εύκολο τρόπο.

Σύνοψη

Πρέπει να χρησιμοποιείτε πρωτογενή δεδομένα στις διαφημίσεις σας; Φυσικά!

Είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε εξατομικευμένες διαφημίσεις που στοχεύουν το κατάλληλο κοινό με το σωστό μήνυμα την κατάλληλη στιγμή.

 

Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι τα πρωτογενή δεδομένα;

Αυτά είναι τα δεδομένα μου. Τα πρωτογενή δεδομένα προέρχονται από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Περιλαμβάνει τα δεδομένα των πελατών σας, τα προϊόντα σας, τις παραγγελίες σας και βασικά όλα τα δεδομένα που έχετε στον ιστότοπό ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

Τι είναι τα δευτερογενή δεδομένα;

Αυτά είναι τα δεδομένα μας. Για παράδειγμα, όταν εσείς και εγώ μοιραζόμαστε δεδομένα και ο καθένας επωφελείται από τα πρωτογενή δεδομένα του άλλου.

Τι είναι τα τριτογενή δεδομένα;

Αυτά είναι τα δεδομένα τους. Αυτά είναι τα δεδομένα κάποιου άλλου που χρησιμοποιώ.

Ποιο είναι το όφελος των πρωτογενών δεδομένων;

Τα δεδομένα πρώτου μέρους προέρχονται από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ως εκ τούτου, είναι ο πιο πολύτιμος τύπος πληροφοριών που μπορείτε να συλλέξετε. Σας βοηθά να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των πελατών και να προσδιορίσετε τα αγοραστικά πρότυπα. Επομένως, τα δεδομένα πρώτου μέρους είναι πιο ακριβή από τα δεδομένα τρίτων.