Skip to main content
payment methods in ecommerce

Τρόποι πληρωμής για αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις

Οι υψηλές προσδοκίες των πελατών έχουν οδηγήσει σε πολλές εξελίξεις στον κλάδο και ακόμη πιο σκληρό ανταγωνισμό. Είτε είστε μια μικρή, μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση, υπάρχει τεράστια πίεση για να παραμείνετε στην κορυφή του παιχνιδιού, να προσελκύετε συνεχώς ένα μεγάλο κοινό-στόχο και να δημιουργείτε μετατροπές πωλήσεων.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας είναι να επεκτείνετε τις επιλογές πληρωμής που προσφέρετε. Μια σύντομη και απρόσκοπτη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς θα μετατρέψει πολλά περιστασιακά προγράμματα περιήγησης σε πελάτες που πληρώνουν. Όταν διευκολύνετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους καταναλωτές να δαπανούν τα χρήματά τους, προορίζετε την επωνυμία σας για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Αλλά πώς αποφασίζετε ποιες επιλογές πληρωμής είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σας;

Αυτός ο οδηγός εμβαθύνει στις πολλές επιλογές που είναι διαθέσιμες για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός και τις πιο δημοφιλείς επιλογές πληρωμής σε διαφορετικές περιοχές παγκοσμίως.

Ποιοι είναι οι κύριοι τύποι πληρωμών;

Υπάρχουν πολλές μέθοδοι πληρωμής για να επιλέξουν οι επιχειρήσεις. Μερικά από τα πιο δημοφιλή είναι:

  • Μετρητά
  • Επιταγές
  • Πιστωτικές κάρτες
  • Χρεωστικές κάρτες
  • Προπληρωμένες κάρτες
  • Πορτοφόλια για κινητά
  • Ηλεκτρονικές τραπεζικές μεταφορές
  • Κωδικοί QR (Γρήγορη απόκριση)
  • Αυτόματη πληρωμή
  • Τιμολόγηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Στην ψηφιακή εποχή, η παρακολούθηση των τάσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιο σημαντική από ποτέ. Οι σύγχρονοι καταναλωτές θέλουν και αναμένουν συναλλαγές χωρίς ταλαιπωρία που μπορούν να ολοκληρώσουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ειδικά στο τελικό βήμα της διαδικασίας πώλησης.

Άμα προσφέρετε μόνο επιλογές πληρωμής μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, πρέπει να το αλλάξετε αν θέλετε να ευδοκιμήσει η επιχείρησή σας. Οι έμπειροι πελάτες δεν θέλουν πλέον να εισάγουν ευαίσθητες πληροφορίες λογαριασμού κάθε φορά που θέλουν να κάνουν μια αγορά. Και με την άνοδο των κινητών πορτοφολιών, δεν χρειάζεται πλέον να το κάνουν. Εάν θέλετε η επιχείρησή σας να συνεχίσει να ευδοκιμεί σε ένα τέτοιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, πρέπει να δώσετε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών σε αυτό το μέρος της διαδικασίας πωλήσεων.

Οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν έναν από τους πολλούς διαδικτυακούς τρόπους πληρωμής, δεδομένης της ευκολίας και της ευκολίας χρήσης τους. Με ένα κλικ — και χωρίς να χρειάζεται να κυνηγάτε αριθμούς καρτών ή τραπεζικά στοιχεία — μπορούν να αγοράσουν ό,τι θέλουν.

Το ηλεκτρονικό και φυσικό εμπόριο θα συνεχίσει να μετατοπίζεται προς τις πληρωμές χωρίς μετρητά με διάφορες μορφές. Και όσο περισσότερες μεθόδους πληρωμής προσφέρει το κατάστημά σας, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η καταναλωτική σας βάση. Οι διαδικτυακοί αγοραστές που έχουν φτάσει στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς του θα είναι πιο διατεθειμένοι να αγοράσουν από εσάς αντί για τους ανταγωνιστές σας.

Στη συνέχεια, ας συζητήσουμε τα οφέλη της προσφοράς πολλαπλών επιλογών πληρωμής στο διαδίκτυο για να καλύψουμε ένα ευρύ, διεθνές κοινό.

Γιατί να προσφέρετε πολλαπλές διαδικτυακές μεθόδους πληρωμής;

Η προσφορά πολλαπλών τρόπων πληρωμής στο διαδίκτυο μπορεί να βοηθήσει την επωνυμία σας να προσελκύσει μια μεγάλη ποικιλία πελατών. Μειώνει επίσης το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού σας και αυξάνει σημαντικά τα ποσοστά μετατροπών σας.

Αυτή η ευελιξία θα επιτρέψει επίσης στους πελάτες σας να κάνουν μεγαλύτερες αγορές που διαφορετικά δεν θα είχαν λόγω έλλειψης μετρητών στο χέρι.

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι ηλεκτρονικής πληρωμής περιλαμβάνουν:

  • Άμεσες χρεώσεις
  • Πιστωτικές κάρτες
  • Αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα (BNPL) υπηρεσίες
  • Κωδικοί γρήγορης απόκρισης (QR)
  • Πορτοφόλια κινητών
  • Σύνδεσμοι πληρωμής
  • Τραπεζικά εμβάσματα
  • Ψηφιακά νομίσματα

Ένα από τα πιο κρίσιμα πλεονεκτήματα της προσφοράς διαδικτυακών πληρωμών είναι η δυνατότητα πώλησης σε πελάτες παγκοσμίως.

Ακολουθούν ορισμένα άλλα πλεονεκτήματα των διαδικτυακών τρόπων πληρωμής για επιχειρήσεις:

  • Γρήγορο και βολικό
  • Χαμηλότερος κίνδυνος κλοπής ή απάτης
  • Δεν χρειάζεται να πάτε σε τράπεζα
  • Πιο ακριβής
  • Περιορίζει την ανάγκη για διοικητική εργασία
  • Εύκολη επαλήθευση
  • Οι κρυπτογραφημένες συναλλαγές παραμένουν ασφαλείς
  • Περιορίζει την ποσότητα της σωματικής επαφής
  • Μειώνει τις πωλήσεις των ημερών σας σε εκκρεμότητα (DSO)
  • Μειώνει τις καθυστερήσεις πληρωμών
  • Βολικό για αποθήκευση δεδομένων
  • Εύκολη παρακολούθηση και έλεγχος πληρωμών
  • Μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού αγορών
  • Μειώνει την ρύπανση του περιβάλλοντος από την επιχείρηση σας

Οι επωνυμίες που προσφέρουν πολλές επιλογές πληρωμής μπορούν να επωφεληθούν με πολλούς άλλους τρόπους, ανάλογα με τον κλάδο, τον τύπο της επιχείρησης και το κοινό-στόχο. Τα πλεονεκτήματα υπερτερούν σε μεγάλο βαθμό των μειονεκτημάτων και η επένδυση σε αυτές τις πύλες πληρωμών θα είναι πολύ καλή μακροπρόθεσμα.

Πώς να προετοιμάσετε την επιχείρησή σας να δεχτεί διάφορους τρόπους πληρωμής;

payment methods

Είναι αρκετά εύκολο να απαριθμήσετε τις πολλές διαφορετικές μεθόδους πληρωμής που χρησιμοποιούν τώρα οι διαδικτυακοί καταναλωτές. Αλλά στην πραγματικότητα η ανάληψη και η εφαρμογή τους για την επιχείρησή σας μπορεί πιο εύκολα να ειπωθεί παρά να γίνει.

Η προετοιμασία της επιχείρησής σας για την αποδοχή διαφορετικών τύπων ηλεκτρονικών πληρωμών είναι μια χρονοβόρα εργασία και απαιτεί λίγη προσπάθεια για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και το λογιστικό προσωπικό.

Και μόλις ενσωματώσετε αυτές τις μεθόδους στους τρόπους πληρωμών σας, πρέπει να διασφαλίσετε ότι η διαδικασία πηγαίνει ομαλά και ότι οι πελάτες σας δεν ενοχλούνται ποτέ. Πρέπει να είστε απολύτως βέβαιοι ότι η επιχείρησή σας είναι έτοιμη να χειριστεί αυτές τις νέες μεθόδους πληρωμής πριν προσφέρετε οποιαδήποτε από αυτές στο κοινό σας.

Ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής που επιλέγετε, ο χρόνος και η προσπάθεια που απαιτείται για την προετοιμασία, την ενσωμάτωση και την εκκίνηση μπορεί να διαφέρουν σημαντικά. Η μέθοδος προετοιμασίας ποικίλλει επίσης ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής σας και τους τύπους πελατών που εξυπηρετείτε.

Στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η ποικιλία είναι ζωτικής σημασίας. Είναι καλύτερο να εφαρμόσετε τουλάχιστον δύο ή τρεις μεθόδους πληρωμής που είναι πιο κατάλληλες για την επιχείρησή σας και το κοινό-στόχο σας. Αν εξυπηρετείτε κυρίως τους millennials και το Gen Z, πρέπει να τους συναντήσετε εκεί που βρίσκονται και να χρησιμοποιήσετε μεθόδους πληρωμής που προτιμούν, όπως πορτοφόλια για κινητά (Apple Pay, Google Pay), PayPal, ακόμη και κρυπτονομίσματα. Οι gen X και οι παλαιότεροι καταναλωτές προσεγγίζουν σε μεγάλο βαθμό τις πιστωτικές τους κάρτες.

Αφού λάβετε υπόψη ποιες μεθόδους πληρωμής θέλετε να εφαρμόσετε, λάβετε αυτά τα μέτρα για να τις εισαγάγετε:

  • Δημιουργήστε και καταχωρήστε την επιχείρησή σας 

Για να μπορέσετε να αποδεχτείτε πληρωμές για προϊόντα και υπηρεσίες, πρέπει να δημιουργήσετε και να καταχωρήσετε νόμιμα την επιχειρηματική σας οντότητα. Αυτό περιλαμβάνει τα ακόλουθα βήματα:

  • Επιλογή νομικής δομής για την επιχείρησή σας
  • Εγγραφή της επιχειρηματικής σας οντότητας
  • Λήψη του αριθμού φορολογικού μητρώου σας
  • Απόκτηση όλων των απαιτούμενων τοπικών αδειών και νομικών αδειών (εάν υπάρχουν)

 

  • Δημιουργία τραπεζικού λογαριασμού επιχείρησης

Οι τραπεζικοί λογαριασμοί επιχειρήσεων είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε τις προσωπικές και επιχειρηματικές οικονομικές συναλλαγές σας εντελώς ξεχωριστές. Είναι επίσης ο ευκολότερος τρόπος για να παρακολουθείτε τις συνολικές ταμειακές ροές και τα έσοδά σας.

Οι επιχειρηματικοί λογαριασμοί συνήθως έχουν διαφορετικές δομές τελών από τους προσωπικούς λογαριασμούς. Κάντε τη δέουσα επιμέλεια σχετικά με αυτούς τους οικονομικούς όρους πριν αποφασίσετε τι είδους εταιρικός λογαριασμός θα ανοίξετε και με ποια τράπεζα.

 

  • Δημιουργία λογαριασμού εμπόρου

Οι λογαριασμοί εμπόρων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δέχονται και να επεξεργάζονται συναλλαγές με ηλεκτρονικές κάρτες. Μπορείτε να τα ενσωματώσετε στον εταιρικό λογαριασμό σας και έναν επεξεργαστή πληρωμών για να διευκολύνετε τα εισερχόμενα έσοδα μέσω Visa, MasterCard, American Express και άλλων πιστωτικών καρτών.

Οι λογαριασμοί εμπόρων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δέχονται και να επεξεργάζονται συναλλαγές με ηλεκτρονικές κάρτες. Μπορείτε να τα ενσωματώσετε στον εταιρικό λογαριασμό σας και έναν επεξεργαστή πληρωμών για να διευκολύνετε τα εισερχόμενα έσοδα μέσω Visa, MasterCard, American Express και άλλων πιστωτικών καρτών.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν ανεξάρτητο οργανισμό πωλήσεων ή την τρέχουσα τράπεζά σας για να ρυθμίσετε τον λογαριασμό εμπόρου σας. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε έναν πάροχο υπηρεσιών πληρωμών all-in-one.

Πάροχος υπηρεσιών πληρωμών all-in-one (PSP)

Αν επιλέξετε να συνεργαστείτε με έναν πάροχο υπηρεσιών εμπόρου, μπορείτε να ρυθμίσετε έναν λογαριασμό εμπόρου και έναν επεξεργαστή πληρωμών με μία μόνο ταχύτητα. Ο λογαριασμός εμπόρου σάς επιτρέπει να επεξεργάζεστε πληρωμές από πιστωτικές κάρτες, ενώ ένας επεξεργαστής πληρωμών επαληθεύει και εγκρίνει συναλλαγές.

Ένα all-in-one PSP είναι μια πολύ βολική επιλογή επειδή καλύπτει και τα δύο.

 

  • Επιλέξτε ένα σύστημα σημείου πώλησης (POS)

pos payment method

Τα συστήματα σημείων πώλησης αποτελούν εδώ και καιρό απαιτήσεις για μεγάλα καταστήματα, καθώς είναι πολύπλευρά συστήματα που διατηρούν τις επιχειρήσεις σε λειτουργία.

Τα παραδοσιακά συστήματα POS κάνουν τα εξής:

  • Σάρωση barcodes προϊόντων
  • Αποθήκευση μετρητών με ασφάλεια
  • Δημιουργία αναφορών πωλήσεων
  • Παρακολούθηση αποθέματος εντός του καταστήματος και σε άλλες τοποθεσίες
  • Αποδοχή χρεωστικών και πιστωτικών καρτών τσιπ
  • EMV Αποδοχή ανέπαφων καρτών και πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου
  • Σύνδεση με λογισμικό τήρησης βιβλίων
  • Εκτύπωση φυσικών αποδείξεων και αποστολή ψηφιακών
  • Διαχείριση προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών

Εάν έχετε τόσο ένα φυσικό κατάστημα όσο και ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, ένα ολοκληρωμένο σύστημα POS είναι ζωτικής σημασίας για την παρακολούθηση όλων των συναλλαγών σε μία πλατφόρμα.

Εάν ολόκληρη η επιχείρησή σας είναι online, τα ηλεκτρονικά συστήματα POS (EPOS) για καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο. Σε αυτές τις ψηφιακές πλατφόρμες, μπορείτε να κάνετε τα εξής:

  • Εξατομικεύστε το τερματικό EPOS για να συμπεριλάβετε τις πιο χρήσιμες λειτουργίες ολοκλήρωσης αγοράς
  • Παρακολούθηση αποθέματος σε πολλά κανάλια πωλήσεων
  • Δημιουργήστε λεπτομερείς αναφορές και αναλύσεις αποθέματος
  • Πρόβλεψη ζήτησης προϊόντων
  • Επεξεργασία επιστροφών και ανταλλαγών σε πραγματικό χρόνο
  • Ανάθεση συγκεκριμένων ρόλων και επιπέδων πρόσβασης στο διοικητικό προσωπικό
  • Δημιουργήστε ισχυρά προφίλ πελατών για εξατομίκευση και μελλοντική αφοσίωση
  • Ρύθμιση προσαρμοσμένων τρόπων πληρωμής
  • Ενσωμάτωση με πλατφόρμες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου
  • Και πολλά άλλα

 

  • Δημιουργία πύλης πληρωμής

Για να ενσωματώσετε πολλές ηλεκτρονικές πληρωμές για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, πρέπει να ρυθμίσετε μια πύλη πληρωμής στον ιστότοπό σας. Θα συλλέξει τα στοιχεία πληρωμής του πελάτη σας και θα εγκρίνει όλες τις πληρωμές. Οι διαθέσιμες επιλογές πληρωμής μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την πύλη πληρωμής που επιλέγετε.

Εάν έχετε ήδη συνεργαστεί με έναν πάροχο υπηρεσιών εμπορίου, ελέγξτε αν προσφέρουν επίσης μια πύλη πληρωμής. Η υπηρεσία θα συνοδεύεται πιθανότατα από επιπλέον χρέωση.

 

  • Συμμόρφωση με τους κανονισμούς πληρωμής

Όταν επιλέγετε έναν πάροχο υπηρεσιών για το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σας, πρέπει να διασφαλίσετε τη συμμόρφωση με τους τοπικούς κανονισμούς πληρωμής. Είστε υπεύθυνοι για:

  • Διασφάλιση της προστασίας των δεδομένων των καταναλωτών με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας, δηλαδή με τα πρότυπα ασφάλειας δεδομένων της βιομηχανίας καρτών πληρωμών (PCI DSS)
  • Βεβαιωθείτε ότι οι επιχειρηματικές πρακτικές σας συμμορφώνονται με τους πιο πρόσφατους νόμους και κανονισμούς που έχουν οριστεί από εταιρείες πιστωτικών καρτών

Όταν τελειώσετε με όλα αυτά τα βήματα, πρέπει να αποφασίσετε ποιες μεθόδους πληρωμής θα ενσωματώσετε. Αυτή δεν είναι μια απόφαση που πρέπει να λάβετε ελαφρά τη καρδία – κάθε πλατφόρμα πληρωμών έχει μοναδικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, όσο περισσότερες επιλογές πληρωμής επιλέγετε, τόσο μεγαλύτερη βάση κοινού θα μπορείτε να ικανοποιήσετε. Ωστόσο, η επιλογή κάθε πιθανής ηλεκτρονικής πληρωμής δεν είναι ακριβώς εφικτή ή βιώσιμη μακροπρόθεσμα. Για να λάβετε μια καλά ενημερωμένη απόφαση με την οποία μπορείτε να παραμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα, πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά το κοινό σας.

Αν έχετε κάνει τη δέουσα επιμέλεια ως ιδιοκτήτης επιχείρησης ή έμπορος, θα πρέπει ήδη να γνωρίζετε τα δημογραφικά στοιχεία, τις προτιμήσεις αγορών και τη συγκεκριμένη διαδικτυακή συμπεριφορά του κοινού-στόχου σας. Με αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα με τις πιθανές επιλογές πληρωμής που πρέπει να ακολουθήσετε για να διευκολύνετε τη διαδικασία αγοράς για τους περισσότερους — αν όχι όλους — πιθανούς πελάτες.

Δημιουργήσαμε έναν ολοκληρωμένο οδηγό σχετικά με τις μεθόδους πληρωμής στο διαδίκτυο που πρέπει να λάβετε υπόψη. Διαβάστε παρακάτω για όλες τις λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε!

 

Τρόποι πληρωμής που πρέπει να λάβετε υπόψη και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματά τους

Η φύση της επιχείρησής σας, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που προσφέρετε και το κοινό που εξυπηρετείτε είναι τα κύρια στοιχεία που θα καθορίσουν τις καλύτερες μεθόδους πληρωμής για το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

Μια πελατοκεντρική προσέγγιση σημαίνει την εφαρμογή πολλών επιλογών, ώστε οι πελάτες σας να μπορούν εύκολα να ξοδέψουν χρήματα χρησιμοποιώντας την προτιμώμενη μέθοδο τους. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι η καλύτερη απόφαση να τα προσφέρετε όλα στους πελάτες σας. Σε τελική ανάλυση, κάθε πρόσθετη μέθοδος πληρωμής απαιτεί συγκεκριμένες τεχνικές γνώσεις, μοναδικές διαδικασίες εφαρμογής και άλλα τέλη.

Η καλύτερη πρακτική είναι να προσφέρετε μερικές επιλογές πληρωμής που ταιριάζουν καλύτερα στην επιχείρησή σας και στο κοινό-στόχο.

Ας δούμε μερικές από τις μεθόδους πληρωμής που μπορεί να προσφέρει η επιχείρησή σας και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που σχετίζονται με αυτά.

Ηλεκτρονικές Τραπεζικές Μεταφορές

Αυτή η μέθοδος περιλαμβάνει τη μεταφορά χρημάτων από έναν τραπεζικό λογαριασμό σε έναν άλλο. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις (B2B).

Πλεονεκτήματα

  • Γρήγορο και βολικό
  • Οι πελάτες μπορούν να πραγματοποιήσουν με ασφάλεια μεγάλες πληρωμές
  • Οι επιχειρήσεις μπορούν να λαμβάνουν μεγάλες πληρωμές χωρίς να πληρώνουν τέλη
  • Μειώνει τον κίνδυνο κακών ελέγχων

Μειονεκτήματα

  • Οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά τραπεζικά εμβάσματα με την τράπεζά τους και τους πελάτες τους
  • Οι πελάτες πρέπει να έχουν τα χρήματα διαθέσιμα αμέσως
  • Οι μη επιχειρηματικοί πελάτες ενδέχεται να μην αισθάνονται άνετα να πραγματοποιούν συναλλαγές από τον προσωπικό τους τραπεζικό λογαριασμό
  • Οι πληρωμές μπορούν ακόμα να αναπηδήσουν
  • Η πληρωμή ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζεται σε πραγματικό χρόνο

 

Κρυπτονομίσματα/ Ψηφιακά Νομίσματα

 

bitcoins as payment method

Το κρυπτονόμισμα είναι ένα ψηφιακό νόμισμα που βασίζεται σε blockchain. Η αγορά και η χρήση κρυπτονομισμάτων δεν υιοθετείται τόσο ευρέως όσο άλλες μέθοδοι πληρωμής.

Ενώ η δημοτικότητά του αυξάνεται, η ανάγκη υιοθέτησης αυτών των τύπων νομισμάτων εξαρτάται από τη ζήτηση από την πελατειακή σας βάση και τη φύση της επιχείρησής σας.

Πλεονεκτήματα

  • Διευκολύνει την άμεση μεταφορά κεφαλαίων μεταξύ των μερών
  • Φθηνότερο από άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές
  • Επιτρέπει την ανωνυμία μεταξύ των συναλλασσόμενων μερών
  • Είναι ασφαλές και προστατευμένο
  • Ελάχιστα τέλη επεξεργασίας

Μειονεκτήματα

  • Υπάρχει υψηλός κίνδυνος που προκαλείται από την κυμαινόμενη αξία των ψηφιακών νομισμάτων
  • Χρησιμοποιείται συνήθως για ξέπλυμα χρήματος, φοροδιαφυγή, χρηματοδότηση της τρομοκρατίας και άλλες παράνομες δραστηριότητες
  • Οι πληρωμές δεν είναι μη αναστρέψιμες
  • Δεν γίνεται αποδεκτό παντού με την ίδια τιμή

Κωδικοί QR

Αυτή η μέθοδος απαιτεί από τους πελάτες να σαρώσουν έναν κωδικό QR που τους οδηγεί σε μια πύλη πληρωμών στο προτιμώμενο ηλεκτρονικό πορτοφόλι τους.

Πλεονεκτήματα

  • Βολική μέθοδος πληρωμής για πελάτες που επιθυμούν να έχουν μια εύκολη, χωρίς προβλήματα εμπειρία
  • Ενεργοποιείται σε όλα τα smartphone και δεν απαιτεί πρόσθετες εφαρμογές για πρόσβαση

Μειονεκτήματα

  • Απαιτεί ισχυρή σύνδεση wi-fi
  • Οι πελάτες ενδέχεται να χρειαστεί να εισάγουν επανειλημμένα στοιχεία πληρωμής, καθώς δεν αποθηκεύονται αυτόματα

 

Υπηρεσίες BNPL

Το αγοράστε τώρα, πληρώστε αργότερα (BNPL) επιτρέπει στους πελάτες να διαιρέσουν το πληρωτέο ποσό σε δόσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, ο πάροχος υπηρεσιών αναλαμβάνει την ευθύνη για την πληρωμή, ενώ ο έμπορος πληρώνεται πλήρως εκ των προτέρων.

Αυτή η ευέλικτη επιλογή πληρωμής είναι ιδανική για επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλού κόστους. Οι πελάτες είναι πολύ πιο πιθανό να προτιμήσουν αυτούς τους τύπους αγορών εάν μπορούν να πληρώσουν σε δόσεις – μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το βάρος στις ταμειακές τους ροές.

Πλεονεκτήματα

  • Επιτρέπει στους πελάτες να πραγματοποιούν αγορές ακόμη και αν δεν έχουν επαρκή κεφάλαια
  • Αυξάνει τη μέση τιμή παραγγελίας με τη χρήση
  • Ενθαρρύνει τις αγορές υψηλών εισιτηρίων, ειδικά για ηλεκτρονικά είδη και έπιπλα

Μειονεκτήματα

  • Οι καθυστερήσεις πληρωμών οδηγούν σε σοβαρές επιπτώσεις για τους πελάτες

Αντικαταβολή (COD)

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την αντικαταβολή ως επιλογή επειδή θέλουν να διασφαλίσουν την ποιότητα του προϊόντος πριν πληρώσουν για αυτό. Είναι μια δημοφιλής επιλογή πληρωμής σε περιοχές που κυριαρχούν τα μετρητά.

Είναι επίσης μια βολική επιλογή για πελάτες που δεν εμπιστεύονται τη διαδικασία παράδοσης ή είναι σκεπτικοί σχετικά με τις διαδικτυακές πληρωμές.

Πλεονεκτήματα

  • Επιτρέπει στους προμηθευτές να συνεργάζονται με πελάτες με κακή πίστωση
  • Επιταχύνει την είσπραξη πληρωμών

Μειονεκτήματα

  • Οι ταχυμεταφορείς COD είναι πολύ πιο δαπανηροί για τις επιχειρήσεις
  • Κίνδυνος άρνησης παραδόσεων από τους πελάτες

Πληρωμές σε μετρητά

Οι πληρωμές σε μετρητά είναι οι καλύτερες για μεγάλα καταστήματα που πωλούν φθηνά αντικείμενα. Παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής σε περιοχές όπου τα δίκτυα επεξεργασίας καρτών είναι συχνά εκτός σύνδεσης ή όπου οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό.

Πλεονεκτήματα

  • Οι πληρωμές σε μετρητά είναι εύκολες τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους πελάτες
  • Η αποδοχή πληρωμών σε μετρητά δεν συνοδεύεται από πρόσθετες χρεώσεις
  • Οι περισσότεροι πελάτες αναμένουν από κάθε έμπορο να δέχεται μετρητά ανεξάρτητα από τον κανόνα του κλάδου

Μειονεκτήματα

  • Είναι πολύ επικίνδυνο να αποθηκεύετε και να μεταφέρετε μεγάλα ποσά μετρητών
  • Στους πελάτες δεν αρέσει να μεταφέρουν μεγάλη ποσότητα μετρητών
  • Οι πελάτες προτιμούν σε μεγάλο βαθμό να μην κάνουν μεγάλες αγορές με μετρητά
  • Οι επιχειρήσεις πρέπει να υπολογίζουν μετρητά στο τέλος κάθε ημέρας
  • Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρούν τις αλλαγές διαθέσιμες
  • Η διάθεση αλλαγών μπορεί να δεσμεύσει κεφάλαια

Αυτόματη πληρωμή

Οι αυτόματες πληρωμές είναι τακτική πληρωμής που ο καταναλωτής μπορεί να ρυθμίσει και να ελέγξει. Είναι μια καλή επιλογή για συνδρομητικές υπηρεσίες και επαναλαμβανόμενες πληρωμές.

Πλεονεκτήματα

  • Εύκολη ρύθμιση για τους πελάτες
  • Μειώνει το χρόνο και την προσπάθεια που δαπανούν οι επιχειρήσεις υπενθυμίζοντας στους πελάτες να στέλνουν πληρωμές
  • Οι επιχειρήσεις πληρώνονται εγκαίρως

Μειονεκτήματα

  • Αυξάνει τη συχνότητα των πληρωμών υπερανάληψης, αυξάνοντας έτσι τη συχνότητα των αντιστρεπτέων συναλλαγών
  • Κίνδυνος οι πελάτες να ξεχάσουν τις ρυθμίσεις αυτόματης πληρωμής και, ως εκ τούτου, να ζητήσουν επιστροφές χρημάτων

 

Άμεση χρέωση

Οι μεταφορές άμεσης χρέωσης είναι παρόμοιες με το AutoPay, αλλά έχουν ρυθμιστεί και ελέγχονται από την επιχείρηση που τις προσφέρει.

Πλεονεκτήματα

  • Επιτρέπει στους πελάτες να πληρώνουν για τις υπηρεσίες εγκαίρως χωρίς υπενθυμίσεις
  • Οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την υπενθύμιση στους πελάτες να πληρώνουν

Μειονεκτήματα

  • Υψηλός κίνδυνος αντίστροφων πληρωμών λόγω ανεπαρκών κεφαλαίων

Ηλεκτρονικές επιταγές

Οι χάρτινες επιταγές είναι από καιρό δημοφιλείς επιλογές για αγορές υψηλού κόστους. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ηλεκτρονικές επιταγές είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένες, αλλά είναι κάτι που μπορείτε να προσφέρετε εάν ταιριάζει στην επωνυμία σας.

Πλεονεκτήματα

  • Οι επιταγές ενθαρρύνουν τους πελάτες να κάνουν μεγαλύτερες αγορές
  • Είναι μια ασφαλέστερη μέθοδος πληρωμής για ακριβές αγορές
  • Οι επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται να πληρώσουν επιπλέον χρέωση για την αποδοχή επιταγών

Μειονεκτήματα

  • Οι επιχειρήσεις ίσως χρειαστεί να περιμένουν πολύ καιρό για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στα χρήματα που κατατίθενται μέσω επιταγών
  • Ο κίνδυνος πλαστών ή αναπήδησης επιταγών είναι πολύ υψηλός και επιβλαβής για τις επιχειρήσεις

Πιστωτικές και Προπληρωμένες Κάρτες

Οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες εξακολουθούν να είναι οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι πληρωμής στο διαδίκτυο που είναι διαθέσιμες σήμερα.  Οι προπληρωμένες κάρτες καλύπτουν συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, επειδή δεν απαιτούν από τους χρήστες να έχουν τραπεζικό λογαριασμό ή πίστωση.

Η προπληρωμένη πληρωμή επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν μετρητά ή άλλες μεθόδους μεταφοράς για να γεμίσουν τις κάρτες. Οι πελάτες μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν αυτήν την κάρτα για να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές αγορές. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για εφήβους ηλικίας μεταξύ 14 και 16 ετών ή ενήλικες που δεν θέλουν να εισάγουν τα στοιχεία της κάρτας τους σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου.

Πλεονεκτήματα

  • Επιτρέπει ασφαλείς, μεγάλες και συχνές αγορές
  • Γρήγορες και βολικές συναλλαγές
  • Εύκολος τρόπος πληρωμής για πελάτες σε όλο τον κόσμο

Μειονεκτήματα

  • Οι συναλλαγές διαρκούν από 1 έως 3 ημέρες για να υποβληθούν σε επεξεργασία
  • Οι επιχειρήσεις είναι υπεύθυνες για τους πελάτες που χρησιμοποιούν πλαστές ή κλεμμένες κάρτες
  • Δεν υπάρχει πληρωμή εάν οι πελάτες αμφισβητήσουν μια χρέωση
  • Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταβάλλουν τέλος συναλλαγής

 

Τιμολόγηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Η τιμολόγηση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνει την αποστολή στους πελάτες ενός μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το ποσό που οφείλουν μετά την πώληση των αγαθών ή την παροχή της υπηρεσίας. Είναι μια πιο κοινή μέθοδος πληρωμής για τους παρόχους υπηρεσιών από τις λιανικές, καταναλωτικά αγαθά ή τις διαδικτυακές επιχειρήσεις.

Πλεονεκτήματα

  • Επιτρέπει στις επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες να στέλνουν αποδείξεις αυτόματα μετά την παροχή της υπηρεσίας και να πληρώνονται πιο γρήγορα
  • Οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδεθούν με crm και λογιστικά συστήματα και να εξορθολογίσουν τις αναφορές και να διαχειριστούν τα δεδομένα με ασφάλεια
  • Αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον
  • Γρήγορες συναλλαγές
  • Μειώνει την ανάγκη παρακολούθησης για την είσπραξη πληρωμών

Μειονεκτήματα

  • Κίνδυνος επισήμανσης μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ως ανεπιθύμητης αλληλογραφίας ή απώλειας

 

Πληρωμές μέσω κινητού

Αυτοί οι τύποι πληρωμών γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. Τα πορτοφόλια για κινητά, οι κωδικοί QR και οι σύνδεσμοι πληρωμής είναι όλοι δημοφιλείς τύποι πληρωμών μέσω κινητού.

Πλεονεκτήματα

  • Οι πληρωμές μέσω κινητού διευκολύνουν τις μεγάλες επαναλαμβανόμενες αγορές
  • Επιτρέπουν στον πελάτη να κάνει αγορές με ασφάλεια
  • Πιο βολικό και πιο γρήγορο από την εισαγωγή στοιχείων χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας για κάθε αγορά
  • Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να διευκολύνουν τις συναλλαγές σε εμπορικές εκθέσεις και συνέδρια
  • Διευκολύνει τους αλλοδαπούς να αγοράζουν αντικείμενα
  • Πιο αξιόπιστες από τις συναλλαγές με κάρτα σε ορισμένες περιοχές

Μειονεκτήματα

  • Υπάρχει μια περίοδος αναμονής 1 έως 2 ημερών προτού οι πληρωμές εμφανιστούν στον επαγγελματικό λογαριασμό σας
  • Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να καταβάλλουν τέλη συναλλαγής
  • Οι επιχειρήσεις θεωρούνται υπεύθυνες για τους πελάτες που χρησιμοποιούν πλαστά ή έκλεψαν στοιχεία πληρωμής
  • Οι επιχειρήσεις δεν πληρώνονται σε περίπτωση που ένας πελάτης εκδώσει αντιστροφή χρέωσης (η αντιστροφή χρέωσης είναι μια κατάσταση όπου ο πελάτης αναφέρει δόλιες συναλλαγές)

Κινητά πορτοφόλια

Τα κινητά πορτοφόλια βρίσκονται κάτω από τη μεγαλύτερη ομπρέλα των πληρωμών μέσω κινητού που μπορούν να γίνουν με ένα κλικ μέσω μιας κινητής συσκευής. Είναι ένας όλο και πιο δημοφιλής διαδικτυακός τρόπος πληρωμής λόγω του επιπέδου ασφάλειας που παρέχεται και της ευκολίας ολοκλήρωσης μιας αγοράς με ένα πάτημα.

Δημοφιλή παραδείγματα πορτοφολιών για κινητά είναι το Apple Pay, το Google Pay, το WeChatPay και το Alipay. Υπάρχουν πάνω από 15 δισεκατομμύρια κινητές συσκευές σε χρήση παγκοσμίως, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αγορά προϊόντων εν ριπή οφθαλμού. Εάν το κατάστημά σας ηλεκτρονικού εμπορίου δεν έχει ήδη αξιοποιήσει αυτόν τον τύπο τρόπου πληρωμής, αυτός είναι ένας από τους πρώτους που πρέπει να ενσωματώσετε το συντομότερο δυνατό.

Πλεονεκτήματα
• Διευκολύνει τις πληρωμές χωρίς μετρητά και χωρίς κάρτα
• Δεν χρειάζεται να εισαγάγετε στοιχεία πληρωμής πολλές φορές
• Η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς είναι πολύ αποτελεσματική για τους πελάτες
• Τα κινητά πορτοφόλια είναι εύκολο να μεταφορτωθούν και να ρυθμιστούν από ένα smartphone
• Όλες οι συναλλαγές είναι κρυπτογραφημένες και απόλυτα ασφαλείς

Μειονεκτήματα
• Οι επιχειρήσεις επωμίζονται τα τέλη συναλλαγής

 

Ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι ηλεκτρονικής πληρωμής σε όλο τον κόσμο;

payment methods

 

Εάν θέλετε να επεκτείνετε την επιχείρησή σας πέρα από τα σύνορα της χώρας καταγωγής σας, διάφορες διαδικτυακές μέθοδοι πληρωμής είναι απαραίτητες.

Ρίξτε μια ματιά σε μερικές από τις δημοφιλείς επιλογές ηλεκτρονικής πληρωμής σε όλο τον κόσμο για να μάθετε τι πρέπει να ενσωματώσετε.

Βόρεια Αμερική

  • Προπληρωμένες Κάρτες: Paysafecard, SNAP
  • Τραπεζικές κάρτες: American Express, Mastercard, , Maestro, UnionPay JCB
  • eWallets: PayPal, πληρωμή android, πληρωμή Google, πληρωμή Apple, πληρωμή Samsung, Neteller
  • Μεταφορά χρημάτων: Skrill
  • Άμεση χρέωση BNPL: Klarna, After pay
  • Κρυπτονόμισμα: Bitcoin

Ευρώπη

  • Προπληρωμένες Κάρτες: SNAP, Paysafecard
  • Τραπεζικές κάρτες: Mastercard, Visa, American express, maestro, UnionPay, JCB
  • eWallets: PayPal, Amazon Pay, Google Pay, Apple Pay, Yandex, Skrill, Qiwi
  • Μεταφορά χρημάτων: Sofort, iDEAL
  • Άμεση χρέωση
  • BNPL: Klarna
  • Κρυπτονόμισμα: Bitcoin

Ασία

  • Προπληρωμένες κάρτες: UnionPay, Mastercard, Visa, JCB, RuPay
  • Τραπεζικές κάρτες: American Express, Mastercard, Discover, JCB, Visa, Interac online
  • eWallets: WePAy Chat, AliPay, Paytm, PayPal, Google Pay, Apple Pay, GCash, GrabPay, Πορτοφόλι PayU, Mobikiwi, Citrus Pay
  • Μεταφορά χρημάτων: SMART Money
  • BNPL: After Pay, LazyPay
  • Κρυπτονόμισμα: Bitcoin
  • Πληρώστε με μετρητά αργότερα: Konbini

Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία

  • Προπληρωμένες Κάρτες: Paysafecard
  • Τραπεζικές κάρτες: Visa, Mastercard, Discover,American Express, JCB
  • eWallets: PayPal, Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay
  • Μεταφορά χρημάτων: Poli, BPay
  • BNPL: zipPay, Klarna, Afterpay, Openpay
  • Κρυπτονόμισμα: Bitcoin

Συμπερασματικά

Η επιλογή των καλύτερων τρόπων πληρωμής για την επιχείρησή σας είναι μια σημαντική απόφαση, η οποία θα επηρεάσει σημαντικά την προσέγγιση του κοινού σας. Μια πελατοκεντρική προσέγγιση είναι η καλύτερη: οι επιλογές σας πρέπει να κάνουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς απλή και χωρίς προβλήματα, ώστε να ενθαρρύνονται να αγοράσουν από το κατάστημά ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

Εάν οι πελάτες σας είναι ευχαριστημένοι, τότε σίγουρα κάνετε το σωστό!

Ελπίζουμε ότι αυτός ο οδηγός μπορεί να σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε το εύρος της αγοράς σας, να αυξήσετε τις πωλήσεις και να βελτιώσετε την ικανοποίηση των πελατών.