Γιατί η επαναληψιμότητα αγοράς είναι η πιο σημαντική μέτρηση του διαδικτυακού σας καταστήματος
Η ύπαρξη επαναλαμβανόμενων πελατών είναι πάντα καλό πράγμα για τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου. Όσο πιο επαναλαμβανόμενους πελάτες έχετε, τόσο αυξάνεται η μέση αξία παραγγελίας (AOV) και τόσο περισσότερο μπορείτε να μειώσετε το κόστος διαφήμισής σας και να βελτιστοποιήσετε την απόδοση των διαφημιστικών δαπανών (ROAS).
Αλλά πόσο συχνά επιστρέφουν είναι επίσης σημαντικό, και εδώ είναι όπου η μέτρηση συχνότητας επαναγοράς γίνεται τόσο κρίσιμη. Εδώ εξετάζουμε τι είναι αυτό, γιατί έχει τόση σημασία και πώς να το βελτιώσουμε στο κατάστημά σας.
Τι είναι η συχνότητα επαναγοράς;
Η συχνότητα επαναγοράς είναι ο μέσος χρόνος σε ημέρες μεταξύ δύο ή περισσότερων παραγγελιών που πραγματοποιούνται από συγκεκριμένο πελάτη. Ουσιαστικά: πόσο συχνά επιστρέφουν στο κατάστημά σας για να κάνουν αγορές. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να επιστρέφει κάθε 30 ημέρες, 60 ημέρες ή μία φορά το χρόνο.
Αυτό δεν πρέπει να συγχέεται με το ποσοστό επαναγοράς, το οποίο αναφέρεται στο μέσο ποσοστό πελατών που πραγματοποιούν άλλη αγορά εντός καθορισμένης χρονικής περιόδου. Για παράδειγμα, εάν 100 πελάτες κάνουν την πρώτη τους παραγγελία σε ένα δεδομένο μήνα και 15 από αυτούς επιστρέψουν για να κάνουν μια δεύτερη παραγγελία μέσα σε μια περίοδο 30 ημερών, το ποσοστό επαναγοράς για 30 ημέρες θα είναι 15%. Θα μπορούσατε επίσης να έχετε ένα ποσοστό επαναγοράς για 60 ημέρες, 90 ημέρες ή περισσότερο.
Γιατί η συχνότητα επαναγοράς έχει σημασία
Ο λόγος για τον οποίο η συχνότητα επαναγοράς έχει σημασία είναι απλός: όσο καλύτερη είναι η συχνότητα επαναγοράς, τόσο περισσότερες παραγγελίες θα λάβει το κατάστημά σας σε μια καθορισμένη χρονική περίοδο. Εάν η μέση συχνότητα επαναγοράς είναι 120 ημέρες, αυτό σημαίνει ότι ο μέσος πελάτης πραγματοποιεί 3 αγορές το χρόνο. Εάν το μειώσετε σε 90 ημέρες, αυτό μεταφράζεται σε 4 αγορές το χρόνο, αυξάνοντας τις παραγγελίες κατά 25%.
Πώς επηρεάζει η συχνότητα επαναγοράς την απόδοση του καταστήματός σας;
Όταν βελτιωθεί η συχνότητα επαναγοράς (μειώνεται ο χρόνος μεταξύ των αγορών), οι πελάτες σας πραγματοποιούν περισσότερες αγορές σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Αυτό σημαίνει:
- Αυξήσεις AOV – τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το AOV των πελατών αυξάνεται με κάθε αγορά που πραγματοποιείται.
- Η αξία διάρκειας ζωής των πελατών (CLV) αυξάνεται – το ποσό που συνεισφέρει κάθε πελάτης κατά τη διάρκεια της ζωής του στο κατάστημα αυξάνεται.
- Το κόστος διαφήμισης μειώνεται – είναι πέντε φορές φθηνότερο να μετατρέψετε επαναλαμβανόμενους πελάτες σε σύγκριση με την εισαγωγή νέων.
Πώς να βελτιώσετε τη συχνότητα επαναγοράς του καταστήματός σας
Πρώτον, πρέπει να υπολογίσετε ποια είναι η συχνότητα επαναγοράς του καταστήματός σας, η οποία περιλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων του καταστήματός σας. Μόλις μάθετε τι είναι, μπορείτε να ορίσετε έναν στόχο για αυτό που θέλετε να είναι η μέση συχνότητα επαναγοράς, η οποία θα εξαρτηθεί από το κατάστημά σας και τα προϊόντα που πουλάτε. Για να βελτιώσετε τη συχνότητα επαναγοράς:
- Στοχεύστε πελάτες με διαφημίσεις. Για παράδειγμα, αν οι πελάτες αγοράσουν μία φορά, τότε εξαφανίζονται ή επιστρέφουν μόνο μετά από λίγους μήνες, προσεγγίστε τους με διαφημίσεις πριν ξεγλιστρήσουν.
- Αν πουλάτε αναλώσιμα προϊόντα, στοχεύστε τους πελάτες σας με διαφημίσεις τη στιγμή που σκέφτονται να αντικαταστήσουν το προϊόν τους.
- Ρυθμίστε μια επιλογή συνδρομής για ορισμένα προϊόντα και δώστε στους πελάτες σας έκπτωση κατά την εγγραφή τους.
- Στοχεύστε τους υπάρχοντες πελάτες με μοναδικά οφέλη και εκπτώσεις με βάση το ιστορικό αγορών τους για να τους ενθαρρύνετε να επιστρέψουν.
- Δημιουργήστε ένα Πρόγραμμα Ανταμοιβών. Ενθαρρύνετε τους πελάτες να επιστρέφουν συχνότερα κερδίζοντας πόντους με κάθε αγορά που μπορούν να εξαργυρώσουν για εκπτώσεις.
- Χρησιμοποιήστε μια ροή πελατών που επιστρέφει για να παρέχετε στους πελάτες εκπτώσεις όταν κάνουν μια επακόλουθη αγορά ή να ρυθμίσετε μια ροή VIP για να τους καλωσορίσετε στο VIP club σας μόλις ξοδέψουν ένα συγκεκριμένο ποσό στο κατάστημα.
Συμπέρασμα
Ενώ υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσετε τη συχνότητα επαναγοράς σας, το πρόβλημα συχνά καταλήγει στην αποτελεσματική ανάλυση των δεδομένων του καταστήματός σας. Κάνοντας αυτό με μη αυτόματο τρόπο μπορεί να είναι μια δύσκολη διαδικασία – για να μην αναφέρουμε κουραστική.
Εδώ μπαίνει η AdScale. Η AdScale αναλύει αυτόματα τα δεδομένα του καταστήματός σας και σας παρέχει λεπτομερή στατιστικά στοιχεία, καθώς και προτάσεις όπως ένα έτοιμο προς χρήση διαφημιστικό πρόγραμμα. Αυτό θα κάνει τη βελτίωση της συχνότητας επαναγοράς σας πολύ πιο γρήγορη και εύκολη, οδηγώντας σε ταχύτερα και καλύτερα αποτελέσματα για το κατάστημά σας.