Skip to main content
tips for businesses

Tips για την αύξηση των εσόδων της εταιρείας σας

Θέλετε να αυξήσετε το εισόδημα της εταιρείας σας, αλλά δεν είστε σίγουροι πώς να το κάνετε; Πολύ πριν από το Διαδίκτυο και τον Παγκόσμιο Ιστό, υπήρχαν διαδικτυακές αγορές. Ο Michael Aldrich χρησιμοποίησε μια υποδομή σταθερού τηλεφώνου για να συνδέσει την τοπική καλωδιακή τηλεόραση με έναν υπολογιστή στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1979. Ο καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει ένα προϊόν που εμφανίστηκε στην οθόνη χάρη στην τεχνολογία του. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αναφέρεται σε οποιεσδήποτε πλατφόρμες και υπηρεσίες που δέχονται πληρωμές μέσω του Διαδικτύου. Σας επιτρέπει να συνεργαστείτε απευθείας με τον κατασκευαστή, εξαλείφοντας την αλυσίδα των μεσαζόντων. Τώρα βλέπει σημαντική ποσοτική επέκταση.

Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει την ηλεκτρονική αγορά ή πώληση αγαθών μέσω διαδικτυακών υπηρεσιών ή μέσω διαδικτύου, το εμπόριο κινητού, τις ηλεκτρονικές μεταφορές κεφαλαίων, τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, το διαδικτυακό μάρκετινγκ, την επεξεργασία ηλεκτρονικών συναλλαγών, την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων. Με την αυξανόμενη ενσωμάτωση των περιοχών στο παγκόσμιο οικονομικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα, ο στόχος που τέθηκε – η ανάπτυξη των επιχειρήσεων που βασίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο – αρχίζει να υλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό.

Σύμφωνα με τη Statista, πάνω από ένα δισεκατομμύριο άτομα έχουν αγοράσει κάτι στο Διαδίκτυο, αντιπροσωπεύοντας το 40% όλων των χρηστών του Διαδικτύου. Για έναν επιχειρηματία, το να ξεκινήσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα κρίσιμο βήμα για την επέκταση της εταιρείας του και την αύξηση των κερδών του. Έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά μιας προσοδοφόρας εταιρείας για όσους μόλις ξεκινούν. Όποιος κι αν είστε, λάβετε υπόψη ότι το eСommerce είναι κάτι περισσότερο από την απλή τοποθέτηση των αντικειμένων σας στο Διαδίκτυο και την ελπίδα για το καλύτερο. Στόχος μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου είναι να διευρύνει το μερίδιο αγοράς της και να μετατρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες, εκτός από την πρόσληψη αυτής της κατηγορίας καταναλωτών.

Στρατηγικές μάρκετινγκ στο ηλεκτρονικό εμπόριο

tips for ecommerce marketing

Είτε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα λιανικής μόλις ξεκινήσει είτε έχει μια μεγάλη πελατειακή βάση, είναι σημαντικό να συμβαδίζετε με τις τελευταίες τάσεις και στρατηγικές μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου. Η δημιουργία και η εγκαθίδρυση ενός ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για την εταιρεία σας. Ως αποτέλεσμα, η επένδυση σε μια αποτελεσματική δομή ιστότοπου και σχέδιο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κρίσιμη.

Έρευνα τιμολόγησης

Η έρευνα τιμολόγησης είναι ένας τύπος μελέτης που χρησιμοποιεί μεθοδολογίες για την αξιολόγηση της επίδρασης των μεταβολών των τιμών στη ζήτηση για οποιοδήποτε προϊόν, καθώς και για την εύρεση της καλύτερης τιμής για νέα αγαθά. Βοηθά τις επιχειρήσεις να καθορίσουν την καλύτερη τιμή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένας καταναλωτής, επιτρέποντάς τους να βελτιστοποιήσουν το εισόδημα και το μερίδιο αγοράς.

Η προθυμία των πελατών να πληρώσουν για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία είναι ο στόχος της έρευνας τιμολόγησης. Αυτό σας επιτρέπει να καταλάβετε ποιο είναι το καλύτερο σημείο τιμολόγησης για τη μεγιστοποίηση του κέρδους, των εσόδων ή του μεριδίου αγοράς. Η επιτυχία της διαδικτυακής σας επιχείρησης θα καθοριστεί από τη στρατηγική τιμών που θα επιλέξετε για τα προϊόντα σας. Οι πελάτες λαμβάνουν ένα ζωτικό μήνυμα από την τιμολόγηση. Η χρήση σχετικά χαμηλών τιμών για τα αντικείμενά σας μπορεί επίσης να κάνει τους πελάτες πιο συνειδητοποιημένους για τη συνολική ποιότητα του προϊόντος, καθιστώντας τους πιο πιθανό να δουν ελαττώματα ή πιθανά ελαττώματα. Οι άνθρωποι θα είναι πιο ευαίσθητοι στις τιμές πριν αγοράσουν τα αντικείμενά σας εάν είναι τυποποιημένα.

Κάντε τον έλεγχο των τρεχουσών τιμών της αγοράς για τα αντικείμενά σας εβδομαδιαία ευθύνη. Η σύγκριση εναλλακτικών μεθόδων τιμολόγησης για επιτυχημένα αντικείμενα είναι επίσης κρίσιμη για την ανακάλυψη μιας τιμής που αυξάνει τις πωλήσεις και τα κέρδη. Η διακύμανση της τιμολόγησης της αγοράς, η οποία προκαλείται από τους αντιπάλους που ανταγωνίζονται για μερίδιο αγοράς, καθιστά αυτή τη διαδικασία πολύ πιο δύσκολη. Οι πελάτες είναι υποχρεωμένοι να συγκρίνουν το κόστος μεταξύ διαφόρων εμπορικών σημάτων.

Επενδύστε στο εμπόριο μέσω κινητού

Μια φιλική προς κινητά εταιρεία e-Сommerce είναι γνωστή ως κινητό εμπόριο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ηλεκτρονικό εμπόριο για να παραγγείλετε, να πουλήσετε και να ανταλλάξετε υπηρεσίες και αντικείμενα μέσω του Διαδικτύου. Μπορείτε να επιτύχετε το ίδιο πράγμα με κινητές συσκευές όπως smartphone και tablet, χάρη στο εμπόριο για κινητά. Οι πληρωμές μέσω κινητού αυξάνονται με ρυθμό άνω του 130 τοις εκατό κάθε χρόνο. Προετοιμαστείτε για μια σημαντική απώλεια εσόδων τα επόμενα χρόνια εάν δεν έχετε μια σταθερή πλατφόρμα εμπορίου για κινητά. Πρέπει να παρέχετε:

  • κινητές υπηρεσίες, όπως η κατάσταση παράδοσης
  • ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο
  • γρήγορες τηλεφωνικές κλήσεις,
  • χάρτες  και πληροφορίες για τα προϊόντα ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική.

Επειδή ο αριθμός των χρηστών κινητής τηλεφωνίας έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, είναι πλέον σχεδόν υποχρεωτικό για τα ηλεκτρονικά καταστήματα να είναι εξοπλισμένα για αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου. Χάνετε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών σας εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι φιλικό προς κινητά. Ο ανταποκρινόμενος σχεδιασμός με εύχρηστα μενού πλοήγησης, καθώς και ισχυρές δυνατότητες για κινητά, είναι μερικά από τα στοιχεία που καθιστούν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ιδανικό για εμπόριο μέσω κινητών συσκευών.

Όλα αυτά μπορούν να γίνουν σε κινητό τηλέφωνο, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης, της παραγγελίας και της πληρωμής. Δεν χρειάζεστε εφαρμογή για κινητά για αυτό, απλώς βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά.

Η επισκεψιμότητα από κινητές συσκευές αυξάνεται συνεχώς και, σε πολλές περιπτώσεις, είναι λιγότερο δαπανηρή από την επισκεψιμότητα από επιτραπέζιες συσκευές. Αυτό απαιτεί τη δημιουργία ιστότοπων που εξυπηρετούν χρήστες κινητών συσκευών, οι οποίοι διαθέτουν μια μικροσκοπική οθόνη που καθιστά δύσκολη τη συμπλήρωση φορμών και σελίδων. Είναι σημαντικό να σχεδιάσετε έναν ιστότοπο για κινητά που κάνει την αγορά όσο το δυνατόν πιο απλή. Όσο πιο απλή είναι αυτή η διαδικασία, τόσο περισσότερα έσοδα θα δημιουργήσετε. Δημοσιεύστε μόνο τις πληροφορίες που χρειάζεστε και ενημερώστε τους χρήστες πόσος χρόνος θα χρειαστούν για να αγοράσουν χρησιμοποιώντας τις κινητές συσκευές τους.

Προσφέρετε ευκολία χρήσης

easy website usage

Μια άλλη στρατηγική ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι όλα τα είδη πελατών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό ενός ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου (διαδικτυακή επιχείρηση). Το κύριο μέσο για την αλληλεπίδραση και τη συναλλαγή μαζί τους είναι ένα κατάστημα διαδικτύου. Θα πρέπει να επικοινωνεί πληροφορίες γρήγορα και συνοπτικά για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών στην εταιρεία σας. Η προσβασιμότητα είναι ζωτικής σημασίας, επειδή επιτρέπει στην επιχείρησή σας να έχει πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα πελατών, όπως άτομα από άλλους πολιτισμούς, άτομα με προβλήματα και ούτω καθεξής. Εάν άλλες γλώσσες αποτελούν σημαντικό ποσοστό του κοινού σας, η επιλογή εξατομίκευσης του διαδικτυακού σας καταστήματος σε αυτές τις γλώσσες μπορεί να αυξήσει την πελατειακή σας βάση.

Μέσω της χρήσης ενός οπτικού θέματος υψηλής αντίθεσης και ενός μεγαλύτερου μεγέθους γραμματοσειράς για το περιεχόμενο, μπορεί επίσης να είναι προσβάσιμο από άτομα με προβλήματα όρασης, όπως αχρωματοψία και μειωμένη όραση. Μπορείτε να βελτιώσετε την εμφάνιση του διαδικτυακού σας καταστήματος σε κινητές συσκευές χρησιμοποιώντας ανταποκρινόμενο σχεδιασμό και βελτιστοποιώντας τις εικόνες για να τις βοηθήσετε να φορτωθούν γρηγορότερα. Όσο περισσότερο αυξάνετε την προσβασιμότητα του ιστότοπού σας, τόσο περισσότερα άτομα θα μπορούν να τον επισκεφθούν.

Η ασφάλεια είναι ένα σημαντικό ζήτημα τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο. Επειδή οι προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες υποβάλλονται σε επεξεργασία στο διαδίκτυο, οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να παραβιαστούν και οι πληροφορίες των καταναλωτών να ληφθούν για κακόβουλους σκοπούς. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πληροφορίες πιστωτικής κάρτας, οι οποίες εισάγονται καθημερινά στο διαδίκτυο. Για να διατηρήσετε τους καταναλωτές σας ασφαλείς όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου, χρησιμοποιήστε:

  • SSL – εγγυάται ότι οι συναλλαγές και τα δεδομένα είναι ασφαλή, καθιστώντας τα λιγότερο ευάλωτα σε hacking.
  • Έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων – μια άλλη έξυπνη προσέγγιση για την ενίσχυση της ασφάλειας του διαδικτυακού σας καταστήματος και η προσθήκη άλλων μεθόδων επαλήθευσης (που δεν είναι πολύ σκληρές για τους καταναλωτές σας) θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει.

 

Επιπλέον, οι πελάτες δεν πρέπει να αναγκάζονται να εγγραφούν πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά. Θα πρέπει να μπορούν να αγοράσουν ως επισκέπτες στον ιστότοπό σας, με την επιλογή να εγγραφούν μετά την πληρωμή. Οι μη εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να ελέγχονται, αφαιρώντας κάθε πιθανό εμπόδιο μεταξύ επιχειρήσεων και υποψήφιων πελατών.

 

Μοναδικά εμπορικά αγαθά

unique products

Ένα επιπλέον σημείο είναι ότι θα μπορείτε να δημιουργήσετε μια αποκλειστική επωνυμία χρησιμοποιώντας αυτήν τη μέθοδο, με το ηλεκτρονικό εμπόριο ως το κύριο κανάλι πωλήσεων. Για να βρείτε τα καλύτερα προϊόντα, προσπαθήστε να κάνετε τα εξής:

  • Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Αναλύστε την τοπική αγορά.
  • Διαβάστε τους καταλόγους των μεγάλων διαδικτυακών λιανοπωλητών.
  • Συμμετέχετε σε θεματικά φόρουμ.

Μπορείτε να διαχειριστείτε τα έσοδα και τα κέρδη σας προσφέροντας αντικείμενα που εμφανίζονται αποκλειστικά στον ιστότοπό σας και πουλώντας τα απευθείας σε πελάτες μέσω του Διαδικτύου.

  • Δημιουργήστε περιεχόμενο που θα δελεάσει και θα κάνει τους χρήστες να επιστρέφουν. Η χρήση υλικού για να κάνετε τον ιστότοπό σας ελκυστικό σε πιθανούς πελάτες είναι μια επιτυχημένη στρατηγική. Πώς θα σας βρουν οι δυνητικοί πελάτες στο Google αν αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας; Για καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης, χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά και tags.
  • Οργανώστε την εφοδιαστική καθώς μπορεί να αποτελεί ουσιαστικό μέρος της διαδικτυακής στρατηγικής λιανικής. Λόγω της αύξησης των πωλήσεων, θα απαιτηθούν τρίτοι μεταφορείς, οι οποίοι θα βοηθήσουν στη διαχείριση μεγάλου αριθμού σύνθετων παραγγελιών. Αντίστροφα, η ικανότητα γρήγορης και αποτελεσματικής εκτέλεσης επιστροφών και ανταλλαγών αντικειμένων, γίνεται όλο και περισσότερο ένα κρίσιμο συστατικό ενός επιτυχημένου οργανισμού. Η ταχεία παράδοση και τα εξελιγμένα δίκτυα διανομής είναι δύο από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
  • Επιτρέψτε στους πελάτες να αισθάνονται την παρουσία της επωνυμίας σας ανά πάσα στιγμή, ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς. Ωστόσο, βεβαιωθείτε ότι τα αντικείμενα που προσφέρετε μέσω πολλαπλών καναλιών έχουν αρκετά διακριτικά χαρακτηριστικά για να εγγυηθούν τη διαφορά τιμής. Οι χρήστες μπορούν να καταλάβουν αν τους αρέσει ή όχι ένας ιστότοπος απλώς κοιτάζοντάς τον και αυτή η πρώτη εντύπωση διαρκεί γενικά.
  • Για να προσελκύσετε επισκέπτες να επισκεφθούν και να χρησιμοποιήσουν τον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου, δημιουργήστε τα μεγαλύτερα, πιο ελκυστικά σχέδια. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καλές έννοιες σχεδιασμού ιστοσελίδων για να πείσετε τους επισκέπτες να ρίξουν μια ματιά σε αυτό που έχετε. Δεν πρέπει να είναι υπερβολικά αποστειρωμένο ή θορυβώδες. Τα πάντα σε αυτό θα πρέπει να είναι απλά στην κατανόηση, διατηρώντας παράλληλα τη μοναδικότητά του.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα αντικείμενά σας αγοράζονται από αναγνωρισμένους προμηθευτές υψηλής ποιότητας. Πρέπει να τηρείτε τα πρότυπά σας με συνέπεια σε όλους τους τομείς. Η ευτυχία των πελατών είναι απαραίτητη για τη μακροπρόθεσμη ύπαρξη μιας εταιρείας και η κακή ποιότητα των προϊόντων μπορεί να θέσει την εταιρεία σας εκτός λειτουργίας. Βεβαιωθείτε ότι η ανατροφοδότηση του συστήματος είναι ορατή στις τροποποιήσεις εισόδου και λάβετε διορθωτικά μέτρα το συντομότερο δυνατό. Αυτή είναι μια ατέρμονη διαδικασία, καθώς υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης.

 

Συχνές ερωτήσεις

Ποιοι είναι οι ηγέτες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά;

  • Η Κίνα έχει 672 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες διαδικτυακές πωλήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 15.9% των συνολικών λιανικών πωλήσεων στη χώρα. Η Κίνα είναι επίσης η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 35%. Οι διαδικτυακές πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες ανέρχονται σε 340 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 7.5 τοις εκατό των συνολικών λιανικών πωλήσεων στη χώρα.
  • Ηνωμένο Βασίλειο – 99 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις ή 14.5 τοις εκατό των συνολικών λιανικών πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
  • Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ιαπωνία ανέρχονται σε 79 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 5.4% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
  • Η Γερμανία έχει 73 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αντιπροσωπεύοντας το 8.4% των συνολικών λιανικών πωλήσεων.
  • Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στη Γαλλία ανέρχονται συνολικά σε 43 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 5,1% των συνολικών λιανικών πωλήσεων στη χώρα.

Ποιο είναι το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να συνεχίσει να επεκτείνεται. Η εξατομίκευση γίνεται όλο και πιο κοινή στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τον Nasdaq, έως και το 95% όλων των αγορών θα πραγματοποιούνται διαδικτυακά έως το 2040. Οι τάσεις θα είναι:

  1. Η εμφάνιση της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας.
  2. Αόρατες πληρωμές και σύστημα πληρωμών PayByFace. Ο πελάτης χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του για να συμμετάσχει, τραβάει μια selfie και καταθέτει χρήματα στον λογαριασμό της εφαρμογής του χρησιμοποιώντας πιστωτική κάρτα ή τραπεζικό λογαριασμό. Όταν έρθει η ώρα να πληρώσουν για το γεύμα τους, κοιτάζουν την κάμερα σε ένα tablet ή περίπτερο, ο ταμίας επιβεβαιώνει την ταυτότητά τους και τα χρήματα αφαιρούνται από τον λογαριασμό τους.

Πότε θα είναι ορατά τα αποτελέσματα της καμπάνιας ψηφιακού μάρκετινγκ;

Είναι ζωτικής σημασίας να συνειδητοποιήσουμε ότι το μάρκετινγκ σπάνια παράγει άμεσα αποτελέσματα. Δεν αρκεί απλώς να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπό σας. Πρέπει να επενδύσετε χρόνο, προσπάθεια και χρήματα για να τα μετατρέψετε σε πελάτες. Ο πρώτος μήνας της δέσμευσης θα αποφέρει συχνά κάποια μικρά οφέλη, αλλά οι μεγαλύτερες αυξήσεις στο συνολικό εισόδημα δεν θα εμφανιστούν παρά λίγους μήνες αργότερα.

Ποια είναι τα καλύτερα αντικείμενα για πώληση προκειμένου να αναπτυχθεί η επιχείρησή σας;

Η στρατηγική ηλεκτρονικού μάρκετινγκ θα λειτουργήσει για την παράδοση τροφίμων, καθώς είναι πιο κρίσιμη από ποτέ σε αυτούς τους ταραγμένους καιρούς. Για να προστεθείτε σε αυτό, η προσφορά εξαιρετικής ποιότητας σε χαμηλή τιμή είναι δυνατή στην ειδικότητα των επώνυμων ρούχων. Άλλα είδη με μεγάλη ζήτηση για διαδικτυακούς αγοραστές είναι:

  • Φυσική περιποίηση της επιδερμίδας και καλλυντικά
  • Κινητά τηλέφωνα
  • Ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης
  • Κοσμήματα
  • Παιχνίδια και βιντεοπαιχνίδια
  • Χειροποίητα προϊόντα
  • Ηλεκτρονικές συνδρομές